Hogyan lehet egészséges és tartósan fogyni. A helyes diéta: Így lehet tartósan fogyni!

hogyan lehet egészséges és tartósan fogyni

A tartós fogyás titka

Dietetikus szakértőnk, Wolher Veronika azt is elárulja, miért. Gáspár Kinga A csalónap becsap Hat napon át dolgozom, végzek mindenféle munkát, de a hetedik nap megpihenek.

Fogyás gyorsan és sikeresen - Fogyókúra tippek

És eszem. Ha egész héten gyötörtem magam, ennyit, ugye, megérdemlek Mert bár megérdemeljük, hogy szeressük magunkat és a testünket, és ne vessük alá semmilyen kínzókúrának magunkat, meglehetősen kontraproduktív lesz a csalónapokkal teletűzdelt aszkézis. Tudvalevő ugyanis, hogy kudarcra ítélt minden olyan súlycsökkentő program, amit kampányszerűen és nagyon intenzíven próbálunk megvalósítani. Ezen kúráknak természetes velejárója, hogy nem leszünk képesek tartósan egyenletes fegyelemre és teljesítményre, ezért megengedünk magunknak lazább, csalós napokat.

Az optimális fogyókúra 12 pontja

A hogyan lehet egészséges és tartósan fogyni ritmusú súlyvesztéshez ugyanis nem csodakúrákra, hanem életmódváltásra van szükség, amiben nincs helye csalásnak. Drasztikusan hangzik, de Wolher Veronika dietetikus, egészségfejlesztő, táplálkozástudományi szakember egészen meggyőzően érvel a tudomány álláspontja mellett, meg is győz, hogy hasi zsír veszít otthon csalónapokat elhagyni nem az önkínzás továbbfejlesztése.

hogyan lehet egészséges és tartósan fogyni

Ezért nem érdemes fogyókúráról és csaló napokról beszélni, hiszen az sem a testi, sem a mentális egészségünknek nem kedvez. A csalással bűntudatot keltünk, aminek előbb-utóbb szomatikus tünetei is lesznek, ráadásul a rendszeressé váló csalónapok végül a fogyókúra feladására késztetnek.

6 gyakori hiba,

Fogadjuk el inkább, hogy nem fogyókúráznunk kell, hanem életmódváltásra van szükségünk, hiszen a fogyás valójában hogyan lehet egészséges és tartósan fogyni egészségünk visszaszerzése, amihez valóban egészséges életmódot kell kialakítanunk. Ebbe bele kell férnie a születésnapi tortának és a fagyinak is, hiszen ilyen az élet: nem lehet egész életünkre lemondani arról, amit szeretünk.

A bűntudatkeltés pedig kifejezetten gátja a sikeres életmódváltásnak.

hogyan lehet egészséges és tartósan fogyni

Fotó: Pexels. Ha beépítjük a mozgást az életmódváltásba, és jól kihasználjuk annak anyagcsere-serkentő hatását, ellensúlyozni tudjuk az időnkénti extra kalóriabevitelt, bűntudat nélkül.

Így tudjuk fenntartani az anyagcsere egészséges egyensúlyát és súlycsökkentési célok esetén a negatív kalóriadeficitet. Drasztikus fogyókúra esetén azonban az alapanyagcsere lelassul.

Érdemes kipróbálni és magunkon letesztelni, hogy meglássuk és megtapasztaljuk ez valóban működik. Sok esetben, amikor éhség érzetet érzünk, valójában szomjasak vagyunk. Mindenki azt hiszi magáról, hogy elég folyadékot fogyaszt, de sajnos ezt csak kevesen valósítják meg a gyakorlatban.

Ha csak a táplálékfelvétel korlátozásától várunk sikeres súlycsökkenést, valójában az alapanyagcserénk fog lelassulni és előbb-utóbb megáll a fogyás. Sok olyan fogyókúrázóval találkozom, akik naponta csak kalóriát fogyasztanak, mégsem tudnak tőle fogyni, mert ez már az a fázis, amikor a szervezet tartalékol.

Ilyenkor megemelem a napi kalóriabevitelt, mert — bármilyen furcsán is hangzik, — a szervezet erre pozitívan mu fogyás, és majd innen fogunk tudni visszavenni kalóriát, fokozatosan, mozgással kiegészítve.

  • „Bűntudattal nem lehet életmódod váltani, de még tartósan fogyni sem” | borossterez.hu
  • Mózes Zsófi A gyermekpornográfia fogyasztói a való életben is veszélyt jelentenek a gyerekekre?
  • 15 egészséges diéta a tartós fogyásért - Fogyókúra | Femina
  • Június
  • A trokendi xr fogyáshoz használják

Ugyanezt a folyamatot látjuk akkor is, ha tartósan, hónapokon keresztül ugyanazt a mozgást végezzük és a szervezet ehhez adaptálódik, így leáll a fogyás. Hiába eszik keveset a fogyókúrázó, ha mindig ugyanolyan intenzitású mozgást végez, mert a szervezet számára egy idő után nem jelent már kihívást ez a megterhelés. Nyári időszakban igazán könnyű dolgunk van, hiszen a vizes sportokkal és az egyéb szabadtéri mozgásformákkal könnyedén és rendszeresen átmozgathatjuk testünket úgy, hogy közben nem kell lemondanunk a strandon a fagyiról, és ha belefér, akár a lángosról sem.

  • Hogyan fogyjak le? – Tanácsok az egészséges és tartós f
  • Éhezés nélkül Titkon minden ember vágya az, hogy jól érezze magát a testében, elégedett legyen azzal, amit a tükörben lát.
  • A helyes diéta: Így lehet tartósan fogyni!
  • Az egészséges fogyás alapja Az általános nézet az, hogy a fogyáshoz valamilyen drasztikus beavatkozásra van szükség a szervezetünk normál működésébe.
  • Étvágycsökkentő gyógyszer

Minden az arányokon múlik: rajtunk áll, mennyi mozgást és milyen minőségű ételeket tudunk beépíteni az új, egészséges életmódunkba.

Kezdő életmódváltók számára mindenképpen javasolt a fokozatosság, mert ahhoz, hogy sikeresen és tartósan tudjuk megváltoztatni szokásainkat, türelmesnek kell lennünk, nem érdemes mindent egyszerre várnunk el magunktól. A folyamatosan bevezetett változtatásokhoz idő kell, hogy megszokhassuk új életformánkat és kialakuljon szervezetünk igénye az egészségesebb ételekre és a változatos, fokozott intenzitású mozgásra.

Fogyni szeretne, de nem tudja hogyan? Ne fogyókúrázzon, életmódot váltson! A tartós fogyás titkai Fogyni szeretne, de nem tudja hogyan? Két évig voltam a General Electric munkatársa, ahol az olasz nemzetközi számlakönyvelés egyik felelőse voltam.

Sokat segítenek ebben a folyamatban és a csalások elkerülésében a különböző alkalmazások, tápanyagtáblázatok és kalkulátorok. A lépésszámlálóval például egyszerűen tudatosíthatjuk, mennyi a jelenlegi életformánk spontán mozgásmennyisége, amihez képest fokoznunk kell aktivitásunkat, például úgy, hogy igyekszünk minél többször a gyaloglást választani a hétköznapokban a tömegközlekedés vagy az autó helyett.

Tartós fogyás az egészség jegyében: orvosok tippjei súlycsökkentéshez

Az életmódváltás kulcsa a tudatosság, tehát rengeteg új információra lesz szükségünk, hogy felépítsük új, egészséges életformánkat. Meg kell ismernünk az egyes élelmiszerek tápértékét és szervezetünkre gyakorolt hatását — ebben segítenek a különböző tápanyagtáblázatok és természetesen nem árt táplálkozási szakember segítségét is igénybe vennünk.

hogyan lehet egészséges és tartósan fogyni

Napi energiafelhasználásunk kiszámolásához pedig szintén többféle kalkulátort használhatunk. Az emberek többsége 1—1,5 liter vizet iszik egy nap: máris sokat teszünk az egészségünkért, ha ezt a mennyiséget megnöveljük a szükséges 2,5—3 literre. A folyadékbevitel teltségérzetet is okoz, ezzel kicsit be is csapjuk a szervezetünket, tehát érdemes evés előtt inni egy pohár vizet.

Mi az ideális testsúlyod? Tudd meg most

Ugyanígy működnek az élelmi rostok is, amelyek folyadék hatására megdagadnak. Ha magas élelmirost-tartalmú ételeket fogyasztunk — például teljes kiőrlésű lisztből készült kenyérfélék, barnarizs, köles, quinoa, amarant —, amelyeket alacsony glikémiás indexű, összetett szénhidrátokként ismerünk, megfelelő mennyiségű folyadék hatására megduzzadnak a gyomorban, tehát előbb jelentkezik a teltségérzet és eleve nem fogunk tudni sokat enni az adott étkezésnél.

Ráadásul lassabban is ürülnek ki a gyomorból, mert az emésztőenzimeknek több időre van szükségük, hogy lebontsák őket, így később fog jelentkezni az éhségérzet. A másik alappillér a táplálkozásban a minőségi fehérjeforrások — halak, sovány húsok, például a szárnyasok, sovány tejtermékek — biztosítása, amelyek szintén lassan ürülnek ki a gyomorból. Így nem kell csalónapokat beiktatnunk az életmódváltásba, hiszen úgy fogyhatunk, hogy közben nem terheljük a szervezetünket drasztikus táplálékmegvonással.

Olvassa el is