A zsírsejtek fogynak

Fogyni szeretnél? De tényleg? Akkor ezt próbáld ki!

Az egyik legjobban elterjedt fogyókúrás tévhit, hogy a súlyleadáshoz egyszerűen kevesebbet kell enni.

Digital Therapy Machine

A mennyiségek helyett azonban a legtöbbször inkább az ételek megválogatásával van a probléma. Ez nem azt jelenti, hogy valamilyen csodatevő fogyókúrás hatóanyag hiányzik az emberek étrendjéből, a zsírsejtek fogynak mellett akármit és akármennyit ehetnének.

Kezdőoldal Egészség Fogyni szeretnél? De tényleg? Akkor ezt próbáld ki!

A fogyás hátterében zajló biológiai folyamatok megértésével kiderül, hogyan zajlik a súlyvesztés, és miként befolyásolhatod azt a számodra leginkább kedvező módon. A zsírégetés folyamata Egy egészséges szervezet esetén a zsírleadás beindítása elméletben roppant egyszerű: több kalóriát kell a zsírsejtek fogynak, mint amennyit beviszel.

A zsír raktározásáért elsődlegesen az ún. Szervezetünkben található ugyanakkor egy másik típusú zsírszövet is, amelyet barna zsírnak nevezünk. Ennek teljesen más a funkciója, mint a sárga zsírszövetnek: nem elsősorban a fel nem használt energia tárolásában, hanem a testhő szabályozásában játszik jelentős szerepet.

Az elhasznált energiába beleszámít a test passzív létfenntartásához - légzés, emésztés, szívdobogás és sok más - szükséges igény, azaz az alapanyagcsere és a mozgás is.

Míg az alapanyagcsere alig befolyásolható, addig rendszeres edzéssel és a táplálkozással bevitt kalóriák korlátozásával jól meg lehet teremteni a fogyáshoz szükséges kalóriahiányt. Az emberi zsír energiát - azaz kalóriát - tartalékol.

hogyan lehet nyomon követni a fogyást

Ahhoz, hogy körülbelül egy kilónyit csökkenjen a súlyod, kalóriát kell megvonni a szervezetedtől. Nem szabad azonban nagyon sietni ezzel a folyamattal. Amennyiben túlzottan lecsökken a bevitel - az alapanyagcsere szintje alá - akkor a test egyre intenzívebben harcol a fogyás ellen.

emp 180 fogyás fahíd va

Ilyenkor nemcsak saját raktárait használja fel, de igyekszik az energiakiadásokat is csökkenteni. Az izmok fenntartása sok kalóriát igényel, ezért gyors fogyás esetén a test ezeket egyre nagyobb arányban bontja el, hogy a tartalékok tovább legyenek elegendőek.

Az izomveszteség többféle módon csökkenthető.

fogyókúrás alkalmazások párok számára

Az első és legfontosabb ezek közül, hogy hosszútávon csak heti fél vagy nagy feleslegből maximum egy kiló fogyás tartható, különben a test egyre több izmot veszít az anyagcsere lassítására. Az izomveszteség megelőzésére és a kalóriaégetés fokozására is nagyon jó módszer az erősítő és a magas intenzitású intervallum edzések végzése. A Journal of the Federation of American Societies for Experimental Biology nevű orvosi szaklapban ben megjelent, elhízott, középkorú nők körében végzett kutatás emellett azt is kimutattahogy az izomveszteség megfelelő fehérjepótlás mellett lecsökken, és a fogyás alatt nagyobb arányban veszít zsírt a test.

1300 kcal étrend

Nem megfelelő táplálkozás mellett előfordulhat, hogy a testnek más tápanyagokat is saját tartalékaiból kell fedeznie. Mivel a kalóriák csökkentése mellé a vitamin- és ásványianyag-szükséglet állandó marad, a hiánybetegségek megelőzésére érdemes táplálkozáskiegészítőket is összeválogatni. A multivitamin mellett erősen ajánlott a kalcium és a D-vitamin szedésemelyekkel megelőzhető, hogy a diéta során a szervezet a csontok anyagából vonjon el, csökkentve ezzel a csontsűrűséget, ami a csontritkulás előtti állapot lehet.

  • Ezért nehéz fogyni: a raktározott zsír ellenáll a fogyási kísérleteknek
  • Fogyással a zsírsejtek csökkentek - A Tökéletes Fogyás: Minden, amit tudnod kell!
  • Fogyás tartós életmódváltás
  • Ő fogyni
  • Füstöljön marihuánát a fogyás érdekében

Olvassa el is