Zsír utánégetés hatása

zsír utánégetés hatása

Szemfényvesztés az edzést követő utánégetés?

Legyen eredményes a zsírégetés intervall edzéssel! Akik manapság az edzőtermekben zsírt akarnak égetni, azok általában alacsony intenzitású tréninget végeznek LIT. Ugyanakkor egyre több követője van a magas intenzitású edzéseknek is HIIT bár azt el kell ismerni, hogy a hagyományos állóképességi módszereknek LIT még mindig több kedvelője van.

Mind a két módszer tökéletesen alkalmas a zsírégetéshez, de különböző hatásai vannak a testre, mert a szervezetet és a szív és érrendszert is különböző teljesítményhatárokon belül kell edzeni. A következőkben meg fogjuk nézni a különböző HIIT és LIT módszereket és megmutatjuk, hogy mik az előnyei az intenzív edzéssel szemben az inkább állóképességi edzésnek.

Az AfterBurn Effect, a zsírvesztés titka !

A két rendszerrel már sok tanulmány foglakozott. A HIIT hatékonyságát már a es évek közepén tudományosan bebizonyították. Az egyes számú csoport teljesített egy genezis fogyás brooksville fl hetes hagyományos állóképességi edzéstervet, miközben az egyes számú csoport teljesített egy 15 hetes intenzív edzésprogramot.

fogyás brookhaven ga

Bár mind a két csoportnál átlagosan hasonló testsúlyt tudtak felmutatni a tanulmány végén, a 2-es csoportnál amely a HIIT módszert követte lényegesen alacsonyabb volt a testzsír százalék a bőr alatti szövetekben.

A HIIT ugyan több zsírt égetett el, de ez a hatás csak zsír utánégetés hatása ideig tartott.

Zsír utánégetés hatása

Hogy miért? A HIIT-nél a pulzusszámot rövid ideig ugyan, de a lehető legnagyobb terhelési fokozaton kell tartani, míg a LIT kardió edzésnél ezzel szemben állandó sebességgel kell edzeni, amíg a pulzust az aerob zónában kell tartani.

egy hét alatt fogyókúra

Sok energiát használ el hosszú távon, ha az ember hosszan és konstans módon edz. A zsírpárnák elkezdenek csökkenni ugyan, de csak akkor, ha a glikogénraktárak teljesen kiürültek. Míg az anyagcsere egy LIT edzés után gyorsan lelassul, addig a HIIT edzés után még néhány órán keresztül ég el az energia, mivel fellép az ún. Egy sportos tevékenységnél a testnek több ásványi anyagra van fogyni nlp, mint nyugalmi állapotban, ami legfőképpen az emelkedett pulzusszámban fejezhető ki.

Ezen kívül magasabb lesz a légzésszám az intenzívterhelés hatására, amivel persze magasabb testhőmérséklet és izzadás jár. Minél nagyobb a különbség a nyugalmi és a terheléses állapot közötti anyagcserék között, annál hosszabb ideig tart, míg a szervezet visszaáll a normális állapotához. Ezért a HIIT-nél több energiát használunk fel, mint a hagyományos edzés során. Ezt a folyamatot nevezzük utánégető hatásnak, ami különösen egy intenzív HIIT edzés sorozat során tart sokáig.

Egy HIIT edzés két fázisból áll 1. Magas intenzitású fázis: egy meghatározott időintervallumban kell edzeni, amíg az ember eléri a teljesítőképességének a határát.

Túlzott oxigénfogyasztás a testgyakorlás után (EPOC), utánégető érték vagy utánégető hatás

Ezt nem többször, mint nyolcszor kell megismételni, egy fázisnak pedig 20 és 60 másodpercig kell tartania. Pihenési fázis: ha például a magas intenzitású részek 30 másodpercig tartanak, akkor a pihenési idő 15 másodperc.

Molnár Csaba A jelenség valós, de költői túlzás az a felhajtás, amit rá alapoz a fitneszipar. Mutatjuk, hogy miért. Az utánégetésnek van tisztességes, igen tudományos neve is: testedzés utáni megemelkedett oxigénfelvétel excess post-exercise oxygen consumption, rövidítve EPOC. A mögötte álló elmélet szerint a kemény edzések után a szervezetnek pótolnia kell elfogyasztott energiatartalékait.

Mikor ennek vége, újra kell kezdeni az első fázist. Nem minden sportoló tud rögtön a HIIT módszerrel megbirkózni. Ez a képzési forma egy nagyon stabil szív és érrendszert követel meg, mivel a szervezeten keresztül ilyenkor nagyon nagy mennyiségű vér áramlik keresztül. Az idősebbek részére éppen egy mérsékelt LIT edzés a megfelelő, ha testzsírt akarnak csökkenteni.

💉 Utánégetés hatása: edzés - Az egészséged 2021

Aki a rövid távú edzéstípust választja, annak pedig lassan, fokozatosan kell elkezdeni a HIIT-t. Az élsportolók például már annyira vékonyak, hogy nekik zsír utánégetés hatása nem nagyon kell testzsírt égetniük.

hogyan lehet 22 kg ot fogyni

Ezért ők mindkét edzéstípust használják, akár hetente váltakoztatva azt. Szerző: Kövesdi Diana.

Olvassa el is