Fogyás ésszerű arány. Melyek a jó fogyókúra alapjai?

Szóval... le szeretne fogyni

Szöveg: Csanaky Lilla Frissítve: Minél korlátozóbb egy diéta, annál kevésbé fenntartható hosszú távon.

fogyás ésszerű arány

Amikor valaki fogyókúrába kezd, gyakran nyúl olyan csábító divatdiétákhoz, amelyek gyors fogyással kecsegtetnek. A hosszú távon nem igazán sikeres, ám annál hangzatosabb programokkal ellentétben az alacsony zsírtartalmú vagy alacsony szénhidráttartalmú étrend valóban tartós súlycsökkenést hozhat. De amikor eldöntöd, hogy diétával szeretnél megszabadulni a felesleges kilóktóltalán nem is gondolsz arra, hogy ez a változás többről szól, mint hogy egyszerűen csak kiválasztasz egy makrotápanyagot akár a szénhidrátot, akár a zsírtés csökkented annak bevitelét egy vagy két hónapra!

fogyás ésszerű arány

Mind az alacsony zsírtartalmú, mind az alacsony szénhidráttartalmú étrend súlycsökkenést eredményezhet — más kérdés, hogy egészséges-e, hosszú távon fenntartható és eredményes lesz-e az ilyen típusú táplálkozás. Mielőtt folytatnánk, egy fontos megjegyzést engedj meg: amennyiben korábban étkezési zavarral küzdöttél, mindenképp konzultálj az orvosoddal, mielőtt egész élelmiszercsoportokat elhagysz az étrendedből!

Hogyan lendülj formába 2 hét alatt?

Jó ötlet orvossal vagy dietetikussal fogyás ésszerű arány az esetleges radikálisabb életmódváltást abban az esetben is, ha korábban nem volt hasonló jellegű problémád. Célozd meg lila yam fogyás versenysúlyod Diéta vagy életmódváltás? Ha fogyni szeretnél, tisztában kell lenned azzal, hogy önmagában a diéta nem biztosítja az egészséges testsúly megtartását: az életmódváltás hosszú, több lépcsőből álló folyamat. A bevitt energia számlálásán kívül a pihentető, minőségi alvásra, továbbá a napi stressz minimalizálására is ügyelni kell.

A gyors és könnyű fogyást ígérő divatdiétákról

A fentieken kívül fontos, hogy ésszerű elvárásokat fogalmazz meg magaddal szemben, amelyek az egészségedet szolgálják. Nem minden fogyókúrás cél reális vagy elérhető, főleg akkor, ha annyira görcsösen befolyásolja mindennapjaidat, hogy az már kihat a mentális egészségedre is.

fogyás ésszerű arány

Minden ember szervezete különbözően reagál az életmódváltásrade amit fontos szem előtt tartani, hogy nincs csodabogyó és azonnali eredmény. A legfontosabb az, hogy végig szeresd önmagad és tarts tiszteletben a tested jelzéseit!

Amennyiben továbbra is érdekel, hogyan alakítsd át az étrendedet a súlycsökkenés érdekében, íme a legfontosabb dolgok, amiket tudnod kell az alacsony szénhidrát- vagy alacsony zsírbevitelre fókuszáló diétákról.

Rövid távon mind a két módszer segít leadni pár kilót. A napi energiabeviteled csökkentésével fogyni fogsz — teljesen mindegy, hogy a szénhidrát- vagy a zsírbevitelt csökkented.

EXTRA AJÁNLÓ

Mivel a szénhidrát sok vizet köt meg, így a szénhidrátbevitel csökkentése gyors kezdeti súlycsökkenést eredményez, köszönhetően a leadott víznek. De fogyni fogsz mind az alacsony szénhidráttartalmúmind az alacsony zsírtartalmú étrenddel, amíg a teljes napi kalóriabevitel kevesebb mint az elégetett energia.

fogyás ésszerű arány

A fő probléma abban rejlik, hogy minél inkább korlátozó a diéta, annál kevésbé tartható. A kezdeti súlyvesztés azt a fogyás ésszerű arány keltihogy jó úton jársz, de tudnod kell, hogy az ilyen diéta nem tartható fenn hosszú távon az elhízáskutató szerint. Az egyes élelmiszerek kizárása az étrendből vonzó megoldás lehet, tekintettel arra, hogy a szabályok könnyen követhetőek, de egy idő után unalmasak lesznek és hiányérzetet eredményeznek.

Extra ajánló

Ezen a ponton pedig a legtöbb ember fel is adja a diétáját. Foster állítása szerint kutatások bizonyítják, hogy azok az emberek, akik hosszú távon is betartható, kalóriadeficitre épülő étrendet követnek, nagyobb sikerrel fogynak le, függetlenül attól, hogy mit ettek.

Futni szeretnék, de fogyni is Fontos szem előtt tartani, hogy a fogyókúrák optimális esetben személyre szabottak.

fogyás ésszerű arány

Az az igazság, hogy ami nálad működik, az nem biztos, hogy a barátnődnél is fog. Nem minden szénhidrát és zsír van a testedre ugyanolyan hatással.

fogyás ésszerű arány

A szakértők között egyre inkább egyetértés van abban, hogy nem minden a kalóriaszámolás. Nem elég, hogy csökkented a bevitt kalóriák mennyiségét a fogyás érdekében, az is fontos, hogy miből származik a bevitt kalória.

  1. Tweet on Twitter Szeretné, hogy lefogy, de azt szeretné, hogy nem szigorú vagy bonyolult diéta követni?
  2. Talán annyi az eltérés, hogy egy valóban hasznos élelmiszert sikerült bemocskolni, elsősorban joghurttal.
  3. Fogyás motiváció idézet
  4. Mag 07 oxigén tisztítja a fogyást
  5. Melyek a jó fogyókúra alapjai? - EgészségKalauz
  6. Kevesebb szénhidrátot vagy kevesebb zsírt együnk, ha fogyni szeretnénk? | Futásról Nőknek
  7. Egészséges fogyás 30 kg

Ez az, ami igazán számít hosszú távon az egészséged megőrzése szempontjából. A legjobb megoldás, ha a bevitt zsírt és szénhidrátot csökkented, zsírégetés a hasán az egészséges forrásokat választod. A bevitt kalóriák csökkentésekor nem kell választanod a zsír és a szénhidrát között.

Inkább csökkentsd mindkettőt kicsit — csak arra figyelj, hogy a nem egészséges forrásokból fogyás ésszerű arány hagyd el.

Olvassa el is